Osvrt Dine Subašića na 5. Dane bosanskohercegovačkog filma u Zagrebu

Klik na sliku za
uvećanje…

Peti Dani bosanskohercegovačkog filma u Zagrebu su iza nas. Dojmovi posjetitelja i organizatora su podijeljeni. Neki su zadovoljni, neki su oduševljeni. U šest dana trajanja manifestacije, s otvorenjem na Dan državnosti Bosne i Hercegovine, prikazano je 11 filmova. Uz svaki možemo pripisati “Odabrao Đelo Hadžiselimović” što je već sinonim za “vrijedi pogledati”…

Festival je započeo s legendarnom “Audicijom”, urnebesnom predstavom Akademije scenskih umjetnosti u Sarajevu, koja je za ovu priliku dobila i “titlove” na engleski zbog stranih posjetitelja i slučajnih turista koji su izrazili želju da posjete ovaj kulturni događaj u centru Zagreba. Nakon prve predstave, gosti su se nastavili družiti u prostorijama kina “Europa” gdje su ih po izlasku iz dvorane dočekali ukusni bosanskohercegovački kulinarski specijaliteti. Za to su bili zaduženi tradicionalni sponzori. Restoran u Islamskom centru i Sofra Green Gold već imaju iskustva s tim, a ovaj put su dobili i pomoć zalogajnice Dolma i PORTA Grill bara te dvoje “amatera”, bračnog para Muharema i Sabine Jakupović koji su htjeli dati svoj doprinos te su goste “približili Bosni” svojim ukusnim pitama.

Ništa od toga ne bi bilo izvedivo bez kina “Europa” i njihove uslužnosti. Opet valja istaknuti vrlo korektnu i kvalitetnu suradnju koja je i više od obične poslovne suradnje. Moglo bi se reći da zalazi u područje prijateljskog izlaska u susret za što je zaslužan “stari Joža” koji ima više od 40 god. staža u kinoprojekcijama, a radio je sve poslove od direktora kina do onoga što danas radi/tzv.katica za sve, kao i tihi ali vrlo prisutan Ivan koji nam je uvijek na raspolaganju.

Po prvi puta je došlo do slabijeg odaziva vijećnika na besplatne kinoprojekcije, no razlozi su opravdani jer je samo Vijeće skupina svestranih ljudi koji su zauzeti svojim obavezama tokom cijele godine, što za svoje matične tvrtke, što za svoje projekte pod drugim organizacijama i institucijama. No njihova mjesta su zauzeli brojni znatiželjnici, prolaznici, filmofili i ostali. Posjećenost je bila na visokom nivou, oko 3000-3500 gledatelja kroz 6 dana i 11 filmova što je potvrda dobre i stručne organizacije jednog od najkvalitetnijih projekata Vijeća koji će i ostati projekt isključivo Vijeća bez straha prelaska “Dana bosanskohercegovačkog filma u Zagrebu” u privatne ruke, što je bila želja i plan nekih.

“Dani” su završili najnovijim filmom oskarovca Danisa Tanovića “Prtljag” te koncertom “Divanhane”, skupine mladih sarajevskih glazbenika koji izvode tradicionalnu glazbu, posebno sevdalinku, ali na svoj poseban način, modernim aranžmanima je približavaju mladima te drže na životu. Ako zagrebačku publiku shvatimo kao objektivnu publiku, kojoj je sevdalinka strana glazba, može se reći da je ovo bio Divanhanin prvi, ali zasigurno ne i posljednji koncert u Zagrebu pošto su mladi “muzičari” nagrađeni burnim aplauzom i ovacijama.

Još jednom, hvala svima koji su sudjelovali u organizaciji ovog već tradicionalnog festivala, hvala sponzorima, spomenutim ugostiteljima, sarajevskoj “Divanhani” te svima koji su odvojili malo svoga slobodnoga vremena, svratili u kino “Europa” i uživali u stvaralaštvu bosanskohercegovačkih filmaša i bosanskohercegovačkoj sedmoj umjetnosti.

Dino Subašić

Petar Glušica