Reis Kavazović u posjeti Islamskom centru Zagreb

Reis Kavazović u posjeti Islamskom centru Zagreb

Biti reisu-l-ulema je iznimna čast i ogroman izazov i obaveza te još veća odgovornost, kao što je časno, izazovno i odgovorno biti imam, muallim, muderis i muftija. Obavljanje tih dužnosti traži punu posvećenost. Važan je kontinuitet Islamske zajednice na ovim našim prostorima….                                                                                                                  

Na prostorima, našim prostorima, stalno se nešto novo započinje, stalno nešto gradimo, ono staro proglašavamo prevaziđenim i u ovoj prilici iskazujem duboko poštovanje prema svim mojim prethodnicima. Izražavam divljenje prema svim muslimanima i muslimankama koji su u proteklih 130 godina puno učinili u radu Islamske zajednice u BiH. Kontinuitet od 130 godina rada Islamske zajednice je važan jubilej za muslimane. Naša zajednica je zajednica vjernika i bez muslimana je nema! Svjestan sam emaneta koji mi je povjeren i oslanjam se na Allaha Uzvišenog u svim izazovima koji su pred svima nama. Molim Ga da mi pomogne da predano i dosljedno služim interesima islama i muslimana.

Biranim riječima, smireno, zagledajuči se duboko u oči posjetitelja koji su Dvoranu Salim Šabić u Islamskom centru, Zagreb ispunili do maksimuma, obratio se novi reisu-l-ulema ef.Kavazović na svom prvom posjetu zagrebačkim muslimanima nakon inaguracije. Husein ef. Kavazović rođen je 3.7.1964. godine u Gradačcu. Potiče iz porodice koja je tradicionalno ulemanska sa velikim brojem imama i hafiza. Osnovnu školu završio je u rodnom mjestu, studije islamskih tradicionalnih nauka učio pred amidžom Husejn ef. Kavazovićem. Školovanje je nastavio u Gazi Husrev-begovoj medresi u Sarajevu gdje je stekao zvanje imama, hatiba i muallima. Od 1985-1990. godine studira šerijatsko pravo na Univerzitetu Al-Azhar u Kairu. Nakon okončanih studija radi kao imam, hatib i muallim u Gradačcu. Na položaj muftije tuzlanskog izabran je odlukom Sabora Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini 1993. godine. Tokom agresije na Bosnu i Hercegovinu radio je na odbrani zemlje i rodnog grada, a 1993. godine, kao muftija  tuzlanski, biva zarobljen i odveden u logor HVO-a Konjic. Predavać je islamskog prava u Behram-begovoj medresi u Tuzli.

Safet Softic, predsjednik Sabora IZBiH je potvrdio da je nakon tajno glasanja Husein ef. Kavazovic dobio natpolovicnu vecinu od 240 glasova, pa se nije pristupilo drugom krugu. Travnicki muftija Nusret ef. Abdibegovic dobio je 69, a sarajevski Husejin ef. Smajic 45 glasova. Podsječanja radi, u Gazi Husrev-begovoj biblioteci u Sarajevu, članovi izbornog tijela, njih 374, birali su između tuzlanskog muftije Huseina ef. Kavazovića, travničkog muftije Nusreta ef. Abdibegovića i sarajevskog muftije Huseina ef. Smajića. Izborno tijelo čine sabornici Islamske zajednice, članovi Rijaseta Islamske zajednice, muftije, predsjednici mešihata Islamske zajednice, dekani i direktori islamskih ustanova, glavni imami i predsjednici izvršnih odbora medžlisa.
Primopredaja dužnosti između ranijeg poglavara IZBiH reisa Cerića i novog reisu-l-uleme, kako je planirano, održana je 19. novembra 2012. godine u Gazi Husrev-begovoj džamiji u Sarajevu. Dolaskom muftije tuzlanskog Huseina ef. Kavazovića na mjesto Reis-ul-uleme nisu se dogodile promjene kojima su se nadali neki uključujući i veliki broj članova Islamske zajednice. Ef.Kavazović došao je na čelo muftiluka tuzlanskog odlukom Sabora u isto vrijeme kada je došao i Cerić, proveo je cijeli mandat usko surađujući sa Cerićem i bivajući često njegov glasnogovornik, izaslanik i specijalni izaslanik. Trebamo se podsjetiti da je ef. Kavazović bio odabran da se pobrine za slučaj “Barčić” u kojem je tzv. Šejh Barčić okupirao džamije po Sarajevu i podrinjskim selima, okupirao cijelo jedno selo i čitavu javnost vezao za problem vehabizma u Bosni i Hercegovini. Kavazović je bio onaj koji je s njim pregovarao, tražio od države policiju i ko zna više koga ne da zaštiti muslimane od Barčića i njegova nasilja. Na kraju je otišao Barčiću na dženazu nakon njegove spektakularne pogibije. Također, na ovim izborima je spriječeno da se među kandidatima za Reisa nađe jedan predstavnik opozicije u zajednic. Ovog puta taj predstavnik je bio dr. hfz. Halil ef. Mehtić, čovjek koji je 1995. godine, doslovce otjeran s pozicije muftije zeničkog i preko Radončićeva Avaza označen kao “Vehabija”. Da li je doslovce poštovan Ustav Islamske zajednice koji jasno daje prednost onome ko ima višu akademsku titulu ili je posrijedi nešto drugo s čim se muslimani ne trebaju opterečivati, bar ne za sada, pokazat će vrijeme?! Ne poznajem dovoljno sadržaj i pojedine članke Ustava, njegovu bit, i ne mogu o tome divaniti iako ima logike da biramo one među nama koji imaju višu akademsku titulu! Ostaje za misliti, za neka buduća vremena, uz svo uvažavanje i poštivanje reisa Kavazovića, da ne smijemo dozvoliti da se politika miješa u djelovanje Islamske zajednice, a najmanje u izbor njenog čelnog čovjeka. Vjera i vjerska prava su nešto što je za sve muslimane sveto, a kako sinoć reče Reis, Bošnjaci se trebaju osloniti na veliki broj Albanaca i Turaka, dakako i svih drugih kojih ima u manjem broju, da naša časna i sveta vjera Islam uvijek bude na prvom mjestu. Da bude dovoljno poštivana od svih drugih, ali prije svega od nas samih. Reis Cerić jeste jedan od najuticajnih vjerskih lidera u političkom životu na cijelom prostoru ex Jugoslavije, pa i puno šire…ali možda su došla neka nova vremena, vremena u kojima niko od nas nezna šta se događa s njegovom prošlošću, ali isto tako nezna što ga čeka u budućnosti. Koje vrijeme danas živimo, bolje rečeno proživljavamo? Na to i slična pitanja teško je odgovoriti, a niti od Reisa Kavazovića nismo čuli odgovor. Kao vrhovni poglavar, ef.Kavazović treba graditi svoj put, protkan jednim novim duhom, prepoznatljivim. Bar za nijansu drugačijim od duha doskorašnjeg uvaženog Reis-ul-leme Mustafe ef.Cerića. Svakako, ne bi trebalo zanemariti velika znanja i ogromna iskustva Mustafe ef.Cerića na svim poljima života i rada, ali ostaje, bar za mene otvoreno pitanje: da li će svo to bogastvo staviti u službu muslimana i Islama ili će krenuti drugim putem? Da, njegova odluka, treba ju poštivati jer je njegova, ali …svakako se treba, bar na tren okrenuti i pogledati kako su život živjele sve reis-ul-leme prije njega i prije Reisa Kavazovića. Svakako bi trebalo, uz uvažavanje svih i svakoga, svih zakonskih i akata Islamske zajednice, voditi računa o običnim malim ljudima, muslimanima koji svakodnevno žive Islam! Cijelo društvo, naglasio je Reis Kavazović, prolazi kroz intenzivnu krizu koja isuviše dugo traje. Potrebna nam je moralna obnova i naš odnos prema vrijednostima moramo mijenjati. Nije moguće stvari popravljati ako nemamo ispravan pristup prema obavezama, porodićnim vrijednostima, komšijama, poštivanju prava drugih, odnosa prema prema imovini, zaštiti slabih kategorija društva, strpljivosti, predanosti, odgovornosti u radu itd. Naši džemati su žilavi, ali sve teže podnose krizu, iako istrajavaju. Predano rade na promicanju dobra među ljudima i konstantno se brinu za zajednicu. Nužno je obnoviti socijalnu službu unutar zajednice. Trebamo voditi istrajnu borbu za obnovu džemata koji su bili izloženi strašnom razaranju. Uspjeli smo obnoviti 530 srušenih džamija, ali još 70 čeka na obnovu!? Teško je stanje na područjima RS-a i u Hercegovini, ali i tamo imamo dobrih pomaka. Pred nama je ozbiljnije ulaganje u mektebe i kadrove, jer je vrlo važno pomoći našim ljudima u jačanju njihove vjere i uvjerenja da, uz rad i dovu Gospodaru svjetova, možemo promijeniti našu tešku situaciju. I vi ste, to posebno naglašavam, imali i imate dosta aktivan džemat sa ranijim muftijom Omerbašićem koga je vrlo uspješno naslijedio muftija Hasanović. Međutim, treba ga stalno jačati na idejnom i duhovnom planu….. svi zajedno ćemo imati dosta posla da sagledamo i nadvladamo nove potrebe džemata! Moramo vjerovati u bolje i sretnije sutra za sve muslimane na cijelom prostoru gdje živimo.

mr.sc.Kemal B.Bukvić

Petar Glušica